Świadectwa charakterystyki energetycznej
Świadectwa charakterystyki energetycznej

Świadectwa charakterystyki energetycznej

Ekipazpasją.pl sp. z o.o. świadczy usługi polegające na sporządzaniu świadectw charakterystyki energetycznej.

Możesz skorzystać z darmowej wyceny sporządzenia takiego dokumentu za pomocą poniższego formularza.

Zapraszamy.

Link do formularza: https://forms.office.com/r/wZX3mDXT0Z

Od dziś (28 kwietnia) obowiązują nowe przepisy dotyczące wymogu posiadania świadectw charakterystyki energetycznej dla budynku czy części budynku. Za brak dokumentu przy sprzedaży lub najmie nieruchomości mogą grozić kary finansowe.

Do niedawna takie świadectwa były sporządzane sporadycznie, nowelizacja przepisów nakłada natomiast obowiązek ich sporządzenia i przekazania takiego dokumentu nabywcy lub najemcy nieruchomości. W przeciwnym razie może grozić kara grzywny do 5 tys. złotych.

Świadectwo charakterystyki energetycznej to dokument, który określa wielkość zapotrzebowania na energię niezbędną do zaspokojenia potrzeb energetycznych związanych z użytkowaniem budynku lub części budynku, czyli energii na potrzeby ogrzewania i wentylacji, przygotowania ciepłej wody użytkowej, chłodzenia, a w przypadku budynków niemieszkalnych również oświetlenia.

Świadectwo charakterystyki energetycznej nie jest wymagane kiedy wykorzystujemy istniejący budynek lub jego część „na własny użytek”, tj. nie zamierzamy go sprzedawać lub wynajmować.

Sporządzenie świadectwa charakterystyki energetycznej zleca:

  • właściciel lub zarządca budynku (w przypadku sprzedaży lub najmu),
  • osoba, której przysługuje spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu (w przypadku zbycia tego prawa lub najmu lokalu),
  • osoba, której przysługuje spółdzielcze lokatorskie prawo do lokalu (w przypadku najmu lokalu),
  • inwestor (przed złożeniem zawiadomienia o zakończeniu budowy obiektu budowlanego lub wniosku o udzielenie pozwolenia na użytkowanie).

W przypadku gdy sprzedaż/najem dotyczy budynku, należy sporządzić świadectwo charakterystyki energetycznej budynku, natomiast jeśli sprzedaż/najem dotyczy części budynku (lokalu), należy sporządzić świadectwo charakterystyki energetycznej części budynku.

Co ważne, nabywca lub najemca nie mogą zrzec się prawa do otrzymania świadectwa.

Świadectwo charakterystyki energetycznej jest ważne przez 10 lat od dnia jego sporządzenia. Świadectwo straci ważność przed upływem tego terminu, jeżeli zostaną przeprowadzone roboty budowlano-instalacyjne, w wyniku których zmianie ulegnie charakterystyka energetyczna budynku lub części budynku (np. wymiana okien, wymiana źródła ciepła, docieplenie budynku).

Więcej informacji znajduje się na stronie Ministerstwa Rozwoju i Technologii: https://www.gov.pl/…/efektywnosci-energetycznej-budynkow

Bibliografia: https://www.gov.pl/web/rozwoj-technologia

Wpis By #Kierownik

#Ekipazpasją #świadectwo #charakterystyki #energetycznej #środowisko #Ustawy #Usługa #bibliografia #MRiT #Ministerstwo

Skip to content